Готуємось до ЗНО

ПРОГРАМА ЗНО З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ 2015 РІК







Твори до ЗНО-2012 по програмі з української літератури 


Назва розділу
Зміст літературного матеріалу
Загальна характеристика календарно-обрядових, суспільно-побутових та родинно побутових пісень.
1.     Пісні Марусі Чурай«Віють вітри»«За світ встали козаченьки»
3.     Тематика, образи, зміст народних дум і балад.
2. Давня українська література

1.     «Повість минулих літ»(уривки про заснування Києва, про помсту княгині Ольги, про напад хозарів)
3. Література кінця XVIII — початку XX ст.

1.     Іван Котляревський.«Енеїда», «Наталка Полтавка»
2.     Г. Квітка-Основ’яненко.«Маруся»
3.     Тарас Шевченко. «До Основ’яненка», «Катерина», «Гайдамаки», «Кавказ», «Сон» («У всякого своя доля), «І мертвим, і живим, і ненарожденним…», «Заповіт», «Мені однаково»
4.     Пантелеймон Куліш. «Чорна рада»
5.     Марко Вовчок.«Максим Гримач»
6.     Іван Нечуй-Левицький.«Кайдашева сім’я»
7.     Панас Мирний«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
8.     Іван Карпенко-Карий.«Хазяїн»,«Мартин Боруля»
9.     Іван Франко.«Гімн», «Чого являєшся мені у сні», «Мойсей»
4. Література XX ст.
1.     Михайло Коцюбинський.«Тіні забутих предків», «Intermezzo»
2.     Ольга Кобилянська.«Земля»
3.     Леся Українка.«Contra spem spero!», «Лісова пісня»
4.     Василь Стефаник.«Камінний хрест»
5.     Микола Вороний.«Блакитна Панна»
6.     Олександр Олесь. «Чари ночі», «О слово рідне! Орле скутий!..»
7.     Володимир Винниченко.«Момент»
9.     Максим Рильський«Молюсь і вірю…»
10.  Микола Хвильовий. «Я (Романтика)»
11.  Юрій Яновський.«Подвійне коло», «Шаланда в морі»
12.  Володимир Сосюра. «Любіть Україну»
13.  Валер’ян Підмогильний.«Місто»
14.  Остап Вишня.«Моя автобіографія», «Сом»
15.  Микола Куліш.«Мина Мазайло»
16.  Богдан-Ігор Антонич. «Різдво»


Предметні уміння та навички


Учасник ЗНО повинен уміти:
  • Аналізувати літературний твір чи його уривок.
  • Розрізняти види і жанри усної творчості.
  • Розрізняти і називати різновидикалендарно-обрядових пісень. Аналізувати зміст, образи, настрої суспільно-побутових і родинно-побутових пісень.
  • Визначати провідні мотиви історичних пісень, характеризувати образи героїв їх – історичних осіб.
  • Визначати тематику й художні особливості балад і дум, пісень Марусі Чурай.
  • Виділяти у фольклорних твораханафорирефренипостійні епітети,персоніфікацію, символи, гіперболу, визначати їхню художню роль.
Визначати місце і роль митця в літературному процесі.
Знати основні теоретико-літературні поняття:
  • український модернізм і йогоособливості
  • модерністські напрями та течії: імпресіонізм, неоромантизм, експресіонізм;
Знати основні теоретико-літературні поняття:
Вміти пояснювати поняття:
  • «Розстріляне відродження»; 
  • психологізм; 
асоціативність.
Джерело http://cool5school.at.ua/_________________________________________________________________________________________________________________________

3 коментарі: